Vad väntar vi på..??

Oliver var beräknad till den 24 april 1999, den dagen passrade lika obemärkt som alla andra dagar. Jag minns faktiskt tom vad vi åt; fiskbullar med potatis och rivna morötter, det var något jag kunde äta  exakt HUR mycke som hels under hela graviditeten. Sedn avar vi hon sen kompis och såg film, där åt vi en hel vaniljkrans delad på tre, en massa godis och annat smaskigt. Jag hade ont i magennär jag gick och la mej...
Jag vaknade före 6 på morgonen av att jag hade små värkar. Slemmisen lossnade i samma veva och allt var i gång. Vi åkte in vid 14 tiden men Oliver är inte född för än drygt 12 timmar senare efter typ en timmas krystande och lite hjälp av en sugklocka. Han föddes alltså tidig morgon 26/4 1999, en måndag.

Milda var beräknad till den 13/12 2007 och den dagen, en torsdag, passerade också som alla andra. Det passerade en hel del dagar, kändes väl som ett år ungefär! På söndagkvällen hade jag liiite värkar, givetvis hoppades jag att det skulle tillta under natten men det slutade vid 23. Så var det Måndag och Tisdag också, fast det blev värre för varje kväll. Och mer irriterande varje morgon.
Onsdag förmiddag lossnade slemmisen lite. På kvällen hade jag nog värst "förvärkar" av alla kvällarna. men de försvan iaf på natten. (På Torsdag var Oliver sjuk, han hade ont i halsen och var hemma med mej).
Vid 10 tiden började jag faktiskt känna lite små värkar igen, inget jätteonda men de var regelbundna och kändes "riktiga". Jag skickade ett sms till Jocke och berättade att det kanske var nått på G, men att han lungt kunde jobba vidare.
Vid middgtid började det hända saker och nu kändes det verkligen att det var förlossning i faggorna. Vi åkte en sväng till NoA och fikade. Vi bestämde att vi skulle ringa när vi kände att det var dags att åka in och Nicke, som var ledig fredag, skulle komma och sova med Oliver och var med honnom dagen efter. 
Vi åkte in stax efter halv 1 på natten. (Vill man läsa hela förlossningsberättelsen så finns den på min FL-sida)
 Milda föddes 16 minuter över 7 på morgonen Fredag den 21/12.
 
Hur börjar  det den här gången?
Hur lång tid tar det?
Vilken dag blir vårt tredje barns födelsedag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0