Fixerad bäbis v 37

Nu är det alltså tre veckor kvar till det beräknade förlossningsdatumet och jag har varit på koll på mördravårdscentralen.
Jag frågade om mina prickar på magen, och hon trodde inte att det var någon fara med min levervärden. Dom brukar börja kolla upp sådant om man får utslag på flera ställen eller på större områden. Min prickar kommer och går litegran och är ju än, än så länge, bara på magen så då är det inget som hota min hälsa. (nog för att psyket far rätt illa av klåda!)

Mitt blodtryck är helt ok, 120/80 vill jag minnas att hon sa.

När jag nu la mej på britsen så kunde inte Milda leka med dom roliga leksakerna längre utan ville också liggapå britsen såklart. Hon gillar inte att tanten pillar på hennes mamma, det märks tydligt och hon måste vara nära för att kontrolera att det går rätt till.
 
Bäbisen ligger snällt med huvudet neråt, nu med ryggen mot min högra sida.
Hör och häpna, bäbisens huvud var FIXERAT. Varken Oliver eller Milda var någonsin fixerade, Milda var ruckbar ända in på förlossningen. Fast jag måste säga att jag tvivlar på att den VERKLIGEN är fixerad, jag tyckte så sent som i går att den vred sej där nere..

Liten har inte sjunkit ner i bäckenet ännu (hur det går i hop med fixerad kan ni gärna få förklara för mej) utan ligger fortfarande med benen så långt upp mot (nästan under) revbenen som det är möjligt.

Mitt SF är nu 35




Och Ja, det syns att vi har ännu en bäbis som vägrar krypa dit ner. Har jag ett obekvämt bäcken??
Nästa gång jag ska till Barnmorskan blir den 4/2, dvs dagen innan beräknat. TÄNK omjag skulle slippa åka dit och istället få åka på förlossningen?! Det är inte utan att jag veerkligen hoppas på det.
Jag föder JÄTTE gärna när som helst. Gärna i helgen eftersom Jocke då inte kan åka till Skellefteå nästa vecka :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0