Ultraljud!

Mysigt var det att se den lilla krabaten!
Den var ganska stillsam men rörde lite på armarna och benen för att visa att den kunde. Sköterskan (eller barnmorskan, ja vad har ultraljuds-tanten för titel?) visade alla möjliga detaljer på vårt barn, tex hjärnans alla delar, hjärtat,magsäcken lungorna och urinblåsan. Hon förklarade och berättade om allt vi såg. Det var jättespännande och mycket intressant att se att allt lixom redan finns på plats. Liten "andades" fostervatten och tränade sin alungor under tiden. 
Bäbisen är 19 cm lång 240 gram. Enligt ultraljudet beräknades födseln till den 5/2. Men jag tror ju att vi får vänta tills datumet blir tvåsiffrigt innan vi får vårt mirakel i våra famnar. Kanske en allahjärtans dag bebbe?

Jag har ju tidigare berättat att jag drömmt om barnet som en pojke, och i mina tidgare graviditeter har jag haft samma kön på barnet genom hela graviditeterna.  Och det har stämmt båda gångerna!
Men nu drömde jag här om natten att det var en flicka och tänkte genast att HJÄLP nu är det två som Oliver vill!!
Kände ett liiitet drag av panik när UL-tanten sa "jag ser 1.........barn." I tystnaden han jag tänka att ok, det prdnar sej nog med två ;-) Men det var ju tack och lov bara en liten krabat där inne!
jocke tror stenhårt på at det är en flicka, vi såg nämnligen inte något alls mellan bäbisens ben. Men vi frågade inte, det blir en härlig överaskning i februari istället.

Så här ser beben ut! Den här bilden visar rakt frammifrån, man ser att det håller ena armen,  den andra neråt magen och benen är ihopvikta.



Här inne bor bebben


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0