Magen v28

Bebisen har snurrat och vänt sej en hel del de senaste dagarna. Det är inte alls skönt att ha en bäbis på tvären och det känns mycket obehagligt när den vrider sej (eller jag tror att det var det den pysslade med i går). Känns som att den klämmer ihop några nerver eller något! Det lixom trycker lite i den neder regionen av livmodern och känns som att bäbis vrider fram och tillbaka och det ilar ända ner i underlivet.. Jag har hört en liknade beskrivning av hur det känns när barnet fixerar sej i bäckenet. Men mina andra barn har alrig fixerat sej, Oliver nöjde sej med "nedsjunken och ruckbar", Milda hade inte ens sjunkit ner helt i bäckenet Tisdagen innan hon föddes (hon föddes en fredag). Så jag har svårt att tro att det är detta som liten pysslar med där inne redan i v 28!  Dessutom tror jag att den vänder sej på tvären ibland fortfarande, magen blir så snygg då ;-) 

Men tänk, den här bäbisen kanske är "väluppfostrad" redan i magen och tänker bete sej som protokollet säger?!  
 
Här har vi en bild på magen tagen i går, idag har vi gått 28 veckor. 
Pojk- eller flickmage? Kanske måste jag ta några nya, frammifrån och så för att ni ska få underlag att gissa ifrån?!

 

Kommentarer
Postat av: Ma-Linn

Det är när jag ser hur långt gången du är som jag förstår att jag är ännu längre gången! :D 50 dagar kvar idag enligt FL. Helt sjukt så snabbt tiden gick den här gången!



Kram på dig!

2008-11-19 @ 11:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0