MVC besök, v 35+0

Jag har varit på kontroll hos barnmorskan!
Bebben mådde bara bra, BM sa att den nog ligger med ryggen mot min rygg och sparkar frammåt (ja tack, det känns) troligen med huvudet nedåt men det var lie svårt att känna på grund av ställningen.

Jag har fått små elaka röda utslag på magens "undersida" (altså jag kan inte se dem mer än de som är på sidan), det kliar som s**an. Jag har också lite utslag runt ena ögat, snyggt!
Bm trodde dock inte att det var något att oroa sej för.
Sånna här utslag brukar jag få när jag äter penicilin eller om jag har streptokocker/halsfluss (då får jag alltid hud streptockocker som ett brev på posten). Nu vettetusan vad det beror på. De liknar inte de utslag jag hade när jag väntade M, dom var stora, röda och lixom svullna (och på benen)..  Jag hade liknande utslag när jag gick igenom ett mindre h-vete i min "livs situation", då var jag till en läkare som sa att det var stressrelaterat och skulle gå över d jag mådde bättre. Nu mår jag ju som en prinsessa och känner mej allt annat än stressad så det kan ju då inte vara det. Så nu vet jag verkligen inte vad det kan bero på.
Okej, jag äter en stadig mängd blodapelsiner per dag..

Mitt SF mått ligger på 33 nu.


Det kanske inte bir en 5 kilos bäbis ialla fall :-D
 
Jag har riktigt krafitga sammandragningar, mest på kvällarna men lite då och då. Det är ju helt normalt att man har det eftersn livmodern tränar upp sej, dessutom får man tydligen fler och kraftigare sammandragningar och fförvärkar för varje graviditet.
Med Oliver hade jag nog inget som ens liknade en värk för än det var förlossningen som startade på riktigt. Jag hade inet några sammandragningar heller vad jag kan minnas.
När jag väntade Milda så hade jag sammandragningar i den senare delen av graviditeten,  men  bara så att magen blev hård en liten stund då och då. Jag vet egentligen inte vart den "medicinska" gränsen mellan förvärkar och sammandragningar går men jag sätter den vid när smärtan blir en del av det hela. När jag väntade Milda så hade jag ganska kraftiga sammandragningar de sista veckorna, förvärkar som till stor del liknade förlossningsvärkar den sista veckan. Dom var då regelbundna och smärtsamma på kvällarna.. 
Nu har jag haft lättare sammadragningar större delen av graviditeten, inget besvärande alls bara en hård mage emellanåt. Sedan v 20 ungefär så har detta ökat succesivt och nu har jag sammandragningar som i all bemärkelse liknar värkar fast utan själva värken. Det trycker nedåt som bara den och känns ju allt annat än skönt även om det inte gör ont. 
Om jag håller igång mycke, bakar eller går på stan till exempel så får jag något träningsvärksliknande i livmodern dagen efter...
Bara 3-8 veckor kvar nu!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0