36 fulla veckor!

Nu är det alltså bara 4 veckor kvar til den beräknade förlossningen!!
Ja, det känns att tinden börjar gå lååångsammare. Vissa dagar undrar jag vad jag tänkte på när jag medvetet gav mej in på att vara höggravid med en ettåring. Men jag kan inte säga att det är så där fruktansvärt jobbigt som många verkar tro. Milda sover ju fortfrande (oftast) två gånger per dag. hon går själv både ute och inne och kräver bara väldigt mycket närhet. Hon är ett akivt och nyfiken barn, men samtidgt inte på ett jobbigt sätt!  Men visst är det ju i stort sett omöjligt att ta sej upp från golvnivå med en 11 kilos gullunge fastklamrad runt halsen..
Min kära make har nu sökt semester de två första veckorna i februari så jag får avlastning och välbehövlig vila den sista tiden, det känns väldigt tryggt och bra att han inte ska åka på olika jobb runt om i hela sverige!



Detta finns att läsa på babycenter.com:
"I slutet av denna vecka anses du fullgången och bebisen kan i princip födas när som helst från denna tid. (Mellan 37 och 42 veckor räknas graviditeten som fullgången - innan 37 veckor anses bebisen underburen och efter 42 veckor överburen.) När du besöker barnmorskan kommer hon eventuellt att kolla om livmoderhalsen börjat tunnas ut eller rentav vidgas. Barnmorskan kommer också att kontrollera hur bebisen ligger. Denna information skrivs in i din journal så att de vet din historia när du kommer in på BB/KK"

-Ok jag kan föda om en vecka! Det funkar för mej! Har du tänkt komma ut då min lilla skatt??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0