BM besök, v 20

Ja, man ska gå vecka 20, men nu är jag ju i vecka 21 (20+3)
Vi lyssnade på bebben hjärta och det puffade på som ett tåg, mitt blodtryck var normalt och mitt HB bra. Hon mätade inte magen däremot, men jag kan berätta att livmoderns övre kant nu är ca 2 fingrar ovanför naveln..

Jag blev ju lite besviken när hon sa att man inte mätar för än v 25, jag hade ju förberett en fin SF kurva-bild och allt!! Får väl fylla i den nya kurvans början om 4 veckor då..
Som parentes kan jag nämna att Oliver föddes 4275 g tung och 53 ca lång. Milda vägde 3775g och var 52 cm lång. När barnmorskan tod de sista måtten på Milda magen sa hon att detta skulle bli en väldigt stor bäbis, troligen större än Oliver..


 

Milda tyckte att MVC (samma ställe som BVC) var ett kul ställe att leka på och tittade nyfiket på mej när barnmorskan lyssnad på bebben hjärtljud.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0