17 veckor avklarade

Liten är nu 17 veckor, inne på sin 18:e! Tiden går ju ruskigt mycket fortare än den gjorde när Milda låg i min mage. Kanske för att jag har fullt upp med den blivande stora systerns alla bestyr.. Två veckor kvar till Ultraljudet, längtar efter att få se vår lilla skapelse.
Jag drömmer mycket konstiga drömmar just nu, bla så drömmde jag var på ett UL och jag såg tydligt att den hade en snopp. Men sköterskorna sa bara "nej nej, det är för tidigt att se det ännu". Dessutom var det ungefär som at se på tv, färgskärm och allt *skratt*
Jag har faktiskt drömmt om mina barn varje graviditet och det har bara varit ett kön hela graviditeten. Båda gångerna har det  faktiskt stämmt, får väl se om det är en liten kille den här gången då?!  Liten gör sej "hörd" varje dag nu, skönt att känna at den rör sej så att man vet at den finns där. Det känns at tdet är små små fossingar och händer som boxar på..

Jag har inte tagit någon bild på magen ännu, fast det börjar verkligen synas att det växer någon där inne. Jag kan istället
bidra med en bild på hur min lilla plutt ser ut på ett ungefär:




"Nu är bebisen ungefär 13 centimeter lång från hjässa till rumpa och väger cirka 140 gram. Skelettet består mest att ännu mjukt och böjligt brosk, men det kommer att hårdna senare. En skyddande substans som kallas myelin börjar nu omsluta ryggmärgen. "


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0