23 veckor

På fredag är bäbisen i min mage 23 veckor! Jag har varit lite dålig på att skriva i bäbisbloggen, men det händer inte så mycket i magen just nu. Liten sprattlar runt som en fisk, mest på kvällarna och lite på nätterna. Storasyster tycker att det är något konstigt som försegår där inne och storebror har kännt rörelserna en gång han med. 
 
I går såg jag och Jocke "sjukhuset" på tv. Där var det en 18åring som fick en son i 25:e graviditetsveckan. Den var så stor tycker jag, fast liten egentligen. Men det känns overkligt att mitt lilla pyre, som känns mer som en fisk än ett barn, snart är SÅ stor. Det var ju en "riktig" fullt utvecklad bäbis som fick ligga innanför sin pappas (och mammas) tröja och mysa med bara lite slangar (troligen för att andas). Jag hade nog en föreställning av att bäbisen skulle få ligga i kuvös hela tiden i en helt skyddan miljö typ.
Men vi vill båda at bäbisen ska stanna åtminstånne 15 veckor till så den är riktigt färdig! Fy va trist och jobbigt att ligga på neontalavdelningen i 15 veckor innan man kan åka hem med sin lilla goding. Det är så mycke trevligare att ha den i magen!

Jag längtar tills jag ska till barnmorskan nästa gång, det blir den 20/10. Då ska vi både mäta min mage och mäta min Milda!
Henne har vi inte mätat sedan hon var 7 månader och hon har nog växt en hel del på 3 månader!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0