100 dagar kvar!

Enligt graviditets uträkningen på Familjeliv.se så har det gått 180 av 280 gravitets dagar nu, men jag tror att vi får vänta lite mer än 100 dagar tyvärr.
Allt känns i alla fall jättebra! Magen växer, men jag är inte så superstor som jag hört att jag "skulle bli" eftersom det är så tätt mellan mina pluttar. Jag har mått bra i ryggen och fogarna i några veckor men ontet har börjat komma tillbaka nu.  När jag väntade Milda hade jag var jag sjukskriven vid det här laget och hade redan varit hemma en par veckor så jag känner att ag klarat mej bra ändå. Kanske för at jag gör så lite fysika saker som möjligt.
Jag har däremot jätteont i fötterna om jag stå eller går mycket. En dag på stan tar knäcken på mej, det är som att gå på ett blåmärke elelr en lårkaka!
Som tur är så brukar jag flitigt smörja och massera Jockes fötter så han har en hel del att ge tillbake ;-) 

Oliver gillar att prata om tid, år och månader och leka lite lite kring det hela.  Han säger att jag har varit gravid i två år och kommer att vara det i tre (2007 med Milda, 2008 och 2009 med den här bebben) och även om det inte ÄR tre HELA år, så känns det fakriskt lite så ibland. 
Jocke säger att jag på det sättet kommer vara gravid i minst 4 år, men det är en annan storry..


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0