27 veckor

Nu har det gått 27 veckor sedan vår lilla skrutt flyttade in i min mage! Jag ska verkligen ta och lägga ut en magbild snart, men jag tycker inte at magen växt så mycket egentligen..

Nu, om jag förstått skaen rätt, så går jag in i den tredje (och sista) trimestern, känns ju som en hel evighet kvar till februari men samtidigt så flyger ju tiden iväg.
Här om dagen så sparkade pyret i magen till sin pappa ordentligt. Han har kännt att den rört sej förut, men nu fick han sej en riktig känga mitt i handen! Mysigt att den vill ge sej till känna!

Det här finns att läsa om ett 27 veckors "foster" ;

"Nu väger bebisen ungefär 875 gram och är knappt 37 cm lång från topp till tå. Ögonen öppnar och sluter sig, bebisen sover och är vaken på regelbundna tider och den kanske suger på fingrarna eller tummen. "



Ett citat jag hittade på en annan blogg;

"En bebis kommer göra kärleken starkare, dagarna kortare, nätterna längre, plånboken mindre, hemmet gladare, kläderna sjaskigare, det förgångna bortglömt och framtiden värd att leva för."
-Don Herold


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0