86,1%

Idag läste jag min "graviditetskalender" på Familjeliv.se. Jag har faktiskt svårt att hänga med den här graviditeten eftersom det är så mycket annat att ha i huvudet när man redan har en bäbis hemma. Milda är förvisso ett år nu, men större delen av graviditeten har hon ju varit en bäbis iaf...

Nåväl, detta är vad som gäller för dagen:
---------------------------------------------
Du är på dag 241 av 280. (86,1%).
Du är i vecka 35.
Du har gått 34 fulla veckor och 2 fulla dagar (v34+2).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 5 feb 2009
Du har 39 dagar kvar till förlossning.
----------------------------------------------
39 dagar låter väldigt lite, men jag vet att om 6 veckor kommer jag att vara SÅ less på att vara gravid :-)

Jag är redan lite less, men det ska nog gå bra ett tag till.
Lite frustrerade att foglossningarna blivit så mycket värre den senaste tiden, jag känner mej väldigt hindrad i vardagen.  Milda vill vara i min famn när jag lagar mat eller gör något annat spännande, det tycker hon är spännande och hon deltar i matlagningen med stort engagemang. Får hon inte vara med så står hon PÅ mina fötter och försöker klättra upp. Så det mesta av min fysiska ork går åt till att bära Milda. Det hade jag egentligen räknat med, men nog hade jag gärna haft lite energi över till promenader, lite wii spel eller till att fixa hemma..

Om 3 veckor är du välkommen ut bäbisen, då är du ju "f'ärdig" och redo ju!

Kommentarer
Postat av: faster

Faster med familj väntar o längtar vi med!!

2008-12-28 @ 09:38:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0