Välkommen till vår sida om vår graviditet!

Vårt nytillskott är beräknat den 7 februari 2009 enligt de första efteräkningarna.

Jag väntar mitt tredjebarn, Jocke sitt andra och visst är det mycke som känns igen men samtidigt är varje graviditet sin egen ändå.
Just nu är jag i vecka 14.
Jag  har mått illa från och till men inte alls som när jag väntade Milda. När jag väntade Oliver mådde jag aldrig dåligt egentligen.. För att sammanfatta den första delen av graviditeten kan jag säga att det har varit lite som när jag väntade Oliver, och lite som när jag väntade Milda. Vi kan altså inte säga vilken sort det är baserat på det i alla fall. Oliver tror (hoppas)  att det är tvillingar, en pojke och en flicka. Jag hoppas att det INTE är tvillingar!

Foglossningarna har redan gett sig till känna, dessa har börjat tidigt alla graviditeter men värken har lugnat ner sej lite en månad eller två innan de kommit tillbaka. Jag hoppas kunna undvika att det blir lika illa som när jag väntade M, men då var jag aldeles för envis och jobbade och stod i fast jag absolut inte orkade.. Nu försöker jag ta det lungt, (inte lyfta, låta bli att ta stora steg och sådant som sjukgymnasten tippsat om) redan från början för att "mota olle i gind".. Vi får väl se hur det går.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0